Tema smuts: "Äggschampoo?"



Någonting som alltid måste underhållas är håret, om man har något det vill säga. Mitt eget hår är som en smutsmagnet, måste duscha det varannan dag för att hålla det rent. Jag tänker att det är tur att det finns så många bra hårprodukter idag.

Förr, eller det finns säkert folk som fortfarande gör det, gjorde man hårinpackning av ägg och lite olja. Det skulle vara nyttigt för håret och ge det en naturlig glans. Ungefär som balsam. Jag kan tänka mig att det kan göra håret ännu mer smutsigt, speciellt oljan.

Men så stötte jag på den här flaskan; "Sunsilk Äggschampoo". Äggschampoo? Har jag missat något när jag aldrig har hört talas om det? Den här flaskan är i och för sig tillverkad på 60-talet. Men en flaska Sunsilk har jag i badrummet och inte är det ett äggschampoo i alla fall.

Vem vet? Det kanske skulle funka bättre mot mitt smutsiga hår?



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: