Tema skönhet: KÄNNER DU DIG SNYGG SÅ ÄR DU SNYGG



Idag kan du göra allt för att öka ditt självförtroende. Smink, operationer, hudkrämer hit och dit mm. Det finns något för oss alla för att vi ska få bättre självförtroende, eller i alla fall tro att vi får bättre självförtroende. För mig är självförtroende framförallt när du vågar bjuda på dig själv, inte är rädd för att säga eller göra fel. Jag kan själv säga att mitt självförtroende är bra, jag har accepterat mig själv och bryr mig inte längre om vinterjackan passar eller inte, hur jag ser ut i bikini osv. Jag är mig själv och det finns bara en av mig.

Skulle jag se någon på stan, i skolan eller liknande ha ett diadem som detta på sig skulle jag tänka att han eller hon har bra självförtroende. Att personen har vad den tycker är snyggt på sig – så som det ska vara. Det här diademet är från år 1954 och ägdes av Cecilia af Klercker. På den tiden kan jag tänka mig att man hade liknande detta på sig på finare fester, men skulle du ha det på dig idag är jag säker på att folk skulle kolla. Antagligen av avundsjuka för att du vågar vara dig själv.

Ps. bilden är uppochner, därför det ser ut som ett halsband…





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: