Drömmar: Försenade brev

 

”Tillträde förbjudet för obehöriga.”

Vilken elvaåring har inte spänt suttit och väntat på sitt brev från Hogwarts? Jag kan erkänna att jag än drömmer om och hoppas på att en uggla ska komma flygandes med mitt brev tillsammans med en ursäkt för att det är ett par år försenat. För visst tusan måste jag väl ha en gnutta magi i mitt blod.

Det är en av mina många drömmar som troligtvis aldrig kommer att inträffa men som jag ändå har och som jag nu valt att dela med er. Jag är en person som gärna delar med mig av mina drömmar vare sig det handlar om framtidsdrömmar eller de man upplever sovandes. Jag har dock ett fåtal drömmar som är mina egna, som ingen annan vet om. På var och en av dessa drömmar skulle jag vilja sätt upp en varningsskylt. Texten på denna varningsskylt som var en gåva från Polismyndigheten i Södermanland passar utmärkt, för inga obehöriga får tillträde till mina drömmar.

Drömmar är ens egna och det finns ingen gräns på vad man får och inte får drömma om. Så en av mina drömmar som jag kommer att ha med mig till graven är att få det där brevet, oavsett vad någon annan kan tänkas tycka.

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: