Framtid: Växande intressen




Jag har aldrig riktigt funderat över vad exakt jag ska göra. Det är väl självklart att det blir något jag är bra på, har jag tänkt. Men jag har aldrig riktigt funderat över vad det är jag VILL. Fota är ju kul, det är ju det jag är bra på och en självklarhet för folk i min omgivning. ”Vadå, du ska väl bli fotograf?” Vadå ”SKA BLI?!” tänker jag. Under min gymnasietid har jag fått upp ögonen för hur mycket som helst. Jag vill lära mig massor och utvecklas inom områden där jag är nybörjare. Jag vill lära mig göra flashiga reklamfilmer och jag vill lära mig program som InDesign och Illustrator. Jag vill illustrera och hålla på med grafisk formgivning och jag vill lära mig allting inom webbproduktion. Jag vill bygga upp hemsidor, formge affischer och fota reklambilder. Jag vill göra så mycket, bara nu.

Sedan slår det mig att jag nu är 18 år och bara på två år har jag fått fler intressen. Det är självklart det kommer finnas minst tio saker till jag vill lära mig om 10 år. Så nej, det är ingen självklarhet att jag ska hålla på med foto bara för att det är mitt största intresse nu. Jag vill lära mig och utvecklas och inte ligga på en och samma nivå när det gäller kunskap.

Denna dator får faktiskt ta och representera detta, för det enda jag vet just nu är att jag absolut kommer ha användning för en sådan oavsett om jag fotar, formger eller programmerar hemsidor. Denna stationära dator tillverkades under 1999 och användes senast 2006.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: