Vinter: Älskade vinter!

Det är en underbar känsla när man ser snön falla precis i tid till jul, eller när man kommer in i ett varmt hus och känner hur man "tinar". Fast något som jag verkligen har längtat efter i vinter är att höra hur snöplogen kör och krafsar förbi mitt hus och i samband med ljudet se ett gult ljus lysa in genom fönstret som sedan snabbt försvinner. Då känner man i hela kroppen att det är vinter!

På vintern blir man tröttare, slöare, och mindre aktiv, men det finns ändå så mycket andra saker man kan göra på vintern än att ligga och sova! Utanför mitt hus finns en väldigt, väldigt lång pulkabacke som jag brukade åka i hela tiden när jag var yngre. Jag gör tyvärr inte det längre eftersom jag knappt får plats i pulkan.

Man kan också åka skidor, både slalom och långskidor, och snowboard. Jag tror att både skidor och snowboard är väldigt roligt, men jag har aldrig prövat. En gång stod jag på ett par miniskidor i backen utanför mitt hus, en meter klarade jag, sedan föll jag ner på rumpan och ville absolut inte prova igen.

Snöbollskastning är något som jag har tyckt varit väldigt roligt men endast om man använder mjuk snö!
En sak som jag även längtar till att göra nu i vinter är att åka skridskor, det är något som jag verkligen njuter av att göra! (Så länge man inte ramlar och slår sig)

Jag lärde mig att åka skridskor när jag var väldigt liten och har älskat det ända sedan dess. När mina klasskamrater buade för att skolan skulle åka iväg till rosvalla så hurrade jag. Min "kärlek" till att åka skridskor var anledningen till att jag valde dessa gamla, charmiga skridskor som Agneta Höglander en gång åkt omkring på. Idag arbetar hon med arkiv och bibliotek på Sörmlands museum.

Ha en trevlig vinter!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: