November: Den mysigaste födelsedagsmånaden!

 

Den elfte månaden på året, månaden efter halloween samt månaden innan julafton, månaden då den första snön oftast faller och månaden då jag föddes 1995 - November.

Många barn har inte chansen att önska sig snö av naturen, jag har gjort det många gånger under min uppväxt och fått min fina present varje gång jag önskat. Det finns inget som slår att vakna upp, få frukost på sängen och sedan kunna springa ut i snön och åka i sin nya pulka.

Många anser att november är den tråkigaste månaden eftersom ingenting händer den månaden. Men mycket händer denna månad! Höst blir vinter, julhandlingen börjar och man handlar nya jackor för att förbereda inför vintern. Det är den mysigaste månaden enligt mig, den är minst stressig och finast på sitt eget vis.

Denna dockvagn kommer från Agneta Höglander i Oxelösund och tillverkades 1962. Kan vara en fin födelsedagspresent om man nu inte skulle få snö.

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: