Uppkopplad: Livsviktig uppkoppling

 

Jag är omringad av människor som är uppkopplade minst en gång per dag, inklusive mig själv. Att vara uppkopplad är som att vara kring sina vänner dygnet runt, vilket kan vara trevligt, men när ens Internet-vänner tar över de vanliga (som man träffar i verkligheten) har det gått för långt. Jag har en släkting, vars namn jag inte kommer att nämna, som ofta sitter vid telefonen uppkopplad på Facebook. Det kan vara vid middagar, när man är och fikar eller när man tittar på film. Internet är även boven till att frasen "Vill du gå ut med mig" aldrig hörs utanför skärmen längre vilket jag skulle ha velat uppleva.

Inför detta tema valde jag en armbindel med ett påsytt rött kors i kläde på som kommer från Röda Korset, som ett tecken på hur livsviktig uppkopplingen är för vissa personer idag. Exempelvis hade inte du suttit och läst detta utan uppkopplingen vilket är bra i och för sig. Det är även enklare att hitta information snabbt med uppkoppling i mobilen, men när mobilen blir viktigare än livet utanför uppkopplingen, förlorar man livet självt.

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: