Tips på Halloween-utklädnad: Matcha!

 

Halloween kryper sig närmare och det är väl ändå en högtid jag måste sätta på topp 5 listan. Jag tycker det är så kul för alla barn som klär ut sig och knackar dörr efter godis, sedan alla skräckfilmer som letas fram och sätts på framför skrikande tittare, att skrämmas och bli skrämd är ju blad det roligaste (och absolut värsta haha) med denna högtid.

Men nu när halloween närmar sig och dessa dilemman som dyker upp om vad man ska ha på sig. Jag har då ett tips! Man vill ju sällan gå själv och knacka dörr eller halloweenfest eller bara en maskerad. Då är mitt tips att dra tag i pojkvännen, bästa kompisen eller syrran och matcha! Det är ju roligare när det finns en liten berättelse eller idé bakom klädseln.

Jag kom och tänka på detta när jag såg dessa två klänningar som matchar varann men ändå inte är lika, men det första jag ser när jag tittar på dom båda klänningarna är sjöman! Den vita och klarblå randiga klänningen gjord av bomull och är maskinsydd gavs in till museet av Maud Törneros och även den mörkblå klänningen med ankar-tryck är gjord av bomull. Men den gavs in av Arvingarna Åkerhielm.

Så mitt tips till årets halloweenklädsel är att kom på en rolig idé och matcha med en kompis efter det!

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: