Regn: i populärkulturen

 

 

Precis som i verkligheten innehåller film- och tv-serievärlden både sol och regn. Här kommer 10 filmer/tv-serier med regniga scener som jag älskar, utan inbördes ordning.

 

Forrest Gump, 1994 

How I Met Your Mother, Come on, säsong 1 avsnitt 22, 2006

The Shawshank Redemption (Nycklen till frihet.) 1994

The Notebook. 2004

The Truman Show 1998

Up 2009

Scrubs, "My Nickname" säsong 1 avsnitt 10, 2001

La Vita e Bella (Livet är underbart) 1997

Singin’ In The Rain, 1952

 

Okej jag ljög. Det är 9 filmer/tv-serier med regniga scener som jag älskar. Jag har inte sett Singin’ In The Rain men filmen kändes som ett måste på en lista över regn i populärkulturen. Gemensamt för de flesta av dessa scener är att de innehåller paraplyer. På museet hittade jag ett gäng paraplyer i olika stilar och från olika tidsperioder. Ett av paraplyna stack dock ut. Tyget var borta och kvar var bara pinnen. Paraplykäppen är av trä och är hopfällbar. Den tillverkades redan 1880 och har skänkts till museet av Thorborg Wahlberg från Malmköping.

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: