Sommartips: spara dina minnen

 
 

Jag har väldigt dåligt minne, och jag är väldigt dålig på att spara minnen. Jag skriver gärna om det om jag känner att ett minne är så starkt att det ger mig inspiration, men annars så försvinner det lätt. Därför valde jag denna kamera från 1900-talet, för att spara minnen kan man ju göra med en kamera. Man kan fota, och på de flesta kameror kan man också filma. Två riktigt bra sätt att spara minnen på.

 

Det senaste året, året då jag tar studenten, så har jag verkligen känt hur dumt det är att inte spara minnen med kort och liknande. Visst så kommer jag säker komma ihåg saker om jag verkligen försöker, men så sentimental som jag är borde jag ha tagit mer foton.

 

Kameran är av plåt men den är klädd i läder och har inbyggd självutlösare. Den ser överlag ganska cool ut. Den funkar nog inte så bra jämfört med dagens teknologi, men man kan nog få en och annan cool bild med den ändå. Kanske borde de ta ett gruppfoto i magasinet tillsammans med den.

 

Mitt sommartips till er är att spara era minnen. Inte bara i sommar, utan hela tiden. Använd mobilkameran flitigt! Känns det som om du inte vill spara ett visst minne är det bara att ta bort. Det kanske är mer av ett livstips, men ett tips är det i alla fall.

 

 

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: