Sparat: kläder och ännu mera kläder

 

 

Josefssons är ett svenskt postorderföretag som grundades 1956 i Borås av Hugo Josefsson. Konkurrenten Ellos förvärvade så småningom Josefssons och under 2000-talet fasades varumärket ut. I vår och sommarnumret av Josefssons 1968 kan du hitta både dam och herrkläder samt kläder för de små. Smycken, assessorer, badkläder, träningskläder, pyjamas, underkläder och mycket mycket mer gömmer sig i den tjocka postorderkatalogen. Jag har växt upp med internet så jag har aldrig handlat kläder genom postorderkataloger. I jämförelse med att gå in på en hemsida på nätet och beställa hem grejerna, känns det krångligt.

 

Det går att spara på det mesta. Ett sparande som jag uppskattar är sparande på kläder. Jag älskar secondhand affärer och loppisar med gamla kläder. Jag älskar att rota i farmors garderob efter tjusiga klänningar och fina handväskor. Jag hatar att slänga kläder.

 

Garderoben där hemma är visserligen proppad av diverse olika klädesplagg men jag vägrar att rensa. Klänningar från när jag var tio hänger bredvid de nya jeansen. Men när jag ser klädsamlingarna i museets arkiv blir jag lugn, det finns någon som har ännu mer sparat än mig!

 

 

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: