Party: krogen vs hemmafest

 

 

Jag hittade de här festliga sugrören på en hylla i arkivet. De har hjärtformade skedblad i ena änden. Sugrören tillhör samlingen Eskilstunahemmet och är skänkta till museet av Roger Alderstand men har använts av Ingrid Alderstrand. Om jag hade sett de här sugrören i en affär hade jag definitivt köpt dem.

 

Som blivande student blir det en hel del festande. Studentfester i Nyköping, utekvällar i större städer och förfester med följande krogrundor. Problemet är bara att krogen är tråkig, speciellt i Nyköping. Jag saknar hemmafesterna. Festerna som fick husen att skaka av musik och föräldrarna att skaka på huvudet dagen efter. På en hemmafest kan du bestämma vilken musik som ska spelas, du slipper betala dyrt inträde eller köa för att få hämta ut jackan ur garderoben.

 

Jag minns de grymma hemmafesterna i detalj men alla klubbesök smälter ihop till en enda röra. Min  förhoppning inför framtiden är helt enkelt mer hemmafester.

 

 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: