Sallad: Keso och flexibilitet

 

 

Jag tycker inte att keso passar i sallad, men när det kommer till kritan så har jag lärt mig att allt uppenbarligen går. I alla fall vad det gäller sallad. Det är nämligen så att sallad är en väldigt flexibel maträtt. Vi närmare eftertanke kan jag nog inte ens definiera vad som räknas som sallad. Jag antar att man skulle kunna säg ”en blandning som innehåller några slags grönsaker” men jag är ganska säker på att det kommer finnas undantag på den beskrivningen, i och för sig om…

 

-   Okej! Okej! Keson Moa! Keson.

-   Jaa, jaa. Okej då.

 

Alltså, keso passar inte i sallad enligt mig. Det här är däremot inte en åsikt som jag delar med omvärlden. De flesta jag känner blandar gärna ner lite vita korn i ostliknande form som inte smakar något och ligger i en vit gröt och som liksom tycks simma runt om man lutar lite på burken sin salladsmix.

 

Det här är Majlis Anderssons före detta kesoburk, från 1970. Majlis använde SÄKERT innehållet i just den här kesoburken till någon mindre god sallad. Hon blandade SÄKERT i rivna morötter också bara för att göra saken ännu värre. Och sen när Majlis återanvände burken och hade svamp i den (närmare bestämt fjällig bläcksvamp) så LOVAR jag att hon även hällde i svampen i en sallad. Det är nämligen så att sallad är en väldigt flexibel maträtt.

 

 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: