Städa: Mardrömmen

 

              

Andy Rengöring var ett skurmedel. Han föddes på 70-talet på Sunlight AB (eller var det BB?) och som ung hjälpte han till med städningen i många hem. Faktum är att han under andra halvan av 1974 dominerade 23% av skurmedelsmarknaden! Men åren gick och Andy blev bortglömd, försvann in i skuggorna och den 14 januari 1993 gick han till slut i pension och blev ett museiföremål…  

 

Jag hatar att städa, tycker om när det är städat men är sämst i universum på att hålla rent. En ganska vanlig men väldigt dålig kombination. Antagligen beror det här ”städ-hatet” främst på två saker.

 

1 – Jag har länge haft svårt att slänga saker.

2 – Jag har ofta bott i väldigt stora rum och haft väldigt mycket saker så att städa går inte särskilt fort. Ni skulle se mitt rum hos pappa. Eller nej förresten, det skulle ni inte. Inte än i alla fall.

 

I två eller tre somrar i rad har jag sagt till mig själv att jag ska göra en ordentlig städning av det rummet. Dra ut alla möbler på gräsmattan, dammsuga och skura alla ytor, slänga en massa saker (ve och fasa!) och sedan ställa in allt igen. Kanske möblera om också, om jag är riktigt modig. Men i år ska jag göra det!

 

Hos mamma har jag dock precis flyttat upp på vinden och där har jag ett väldigt litet rum utan speciellt mycket saker att stöka runt med och det är så himla mycket skönare och lättare att hålla rent. Förhoppningsvis kommer rummet hos pappa också bli lätt att städa efter den här sommarstädningen.

 

Jag tror faktiskt att jag är ganska bra på att städa när jag väl kommer igång men jag hoppas att jag någon gång ska kunna lära mig att uppskatta det också. För det är ju väldigt trevligt efteråt. Det kanske hade gått bättre om Mr. Andy Rengöring hade hjälpt mig… Men han är ju pensionär nu…

 

 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: