Städa: Jag tvättar inte

 

 

Jag städar. Mycket. Hemma. Och hos andra. Och överallt runt omkring mig.

Jag tvättar aldrig. Inte hemma. Verkligen inte hos andra. Knappast runt omkring mig.

1910. Lux tvättmedel. ”För alla finare tvätt. Enkelt och ekonomiskt”.

Man vill ha rena kläder och tyger runt omkring sig. Alltid. Genom åren. I alla tider. Även 1910.

Jag vill ha rena kläder och tyger runt omkring mig. Alltid. Har jag velat det. I alla år.

Jag smutsar ner min kläder. Överallt. Hela tiden. På alla ställen.

 

Mamma tvättar hos oss. Jag förstår mig inte på tvättmaskinen. Tvättmaskinen förstår sig inte på mig. Jag städar allt. Alltid. Istället.

 

Jag ska aldrig ha kläder när jag flyttar hemifrån. Då behöver jag inte tvätta. Jag städar bort dem. Kläderna alltså. Jag städar bort dem tills jag flyttar hemifrån.

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: