Sallad: jag kan ingenting

 

Jag äter inte sallad, eller jag äter i alla fall väldigt sällan sallad, så jag kan tyvärr inte dela med mig av något recept idag. Men jag kan däremot berätta om sallad. Sallad är en kall maträtt som består av skurna eller hackade ingredienser. Antagligen ingen nyhet för de flesta, men man vet aldrig, någon kanske inte vet någonting om sallad.

 

Om man gör sallad behöver man oftast en skål. Just den jag valt kanske inte är så lämpad till sallad då den är av kinesiskt vitt porslin. Den tillverkades och beställdes i slutet av 1700-talet. Jag säger inte att det inte går att ha sallad i den, men den känns lite för dyrbar att ha någon så trivial maträtt som sallad i.

 

Jag har inte så mycket mer att säga om ämnet förutom att jag uppenbarligen borde äta mer sallad. Det ska ju tydligen var bra för kroppen och sådant. Vem vet, jag kanske får superkrafter om jag äter lite sallad varje dag!

 

 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: