Har ni någonsin sett?



Har ni tänkt på att vykort ifrån där du kommer alltid är soliga med sköna stränder, bad och sol. Förutom när du varit på skidsemester där det är snö och sol på korten.


Men har ni någonsin sett ett vykort med störtregn på? Inte jag i allfall, men jag tror att folk vill att det ska se så lockande ut på korten och att man ger ett tips till sin mottagare att "hit kan ni också resa, för här är det jättevarmt" - för ingen vill ju resa till ett ställe där det är kallt och blåsigt.


Men jag tror inte att våra metrologer kan förutspå allting som sker här i världen, men det kanske är andra som kan. T.ex. i Mayafolkets historia står det att det kommer komma en våg som kommer att slå ut en del utav befolkningen, det var ju det som hände i Thailand att tsunamin kom. Dom har kanske redan räknat ut vad som kommer att hända.


Vilket fall som helst så återgår jag till vykortens lilla värld och jag skulle i och för sig inte tycka om att få ett kort med spöregn eller ett sönderbombat hus, man vill väl se det fina i det hemska, eller?



Matilda Thorén


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: