Att slippa knyta för hand



Jamen, ni som gissade rätt på 2an hade självklart rätt, ni andra hade fel, fel, fel!

Detta är alltså en hållare som man använde förr till att "knyta" igen hålet på örngottet med. En mycket smart investering må jag säga, för jag lägger alltid min hand under kudden för att jag ska få lite mera stöd och då är det lätt hänt att jag kommer in i själva öppningen och får panik av alla fjäderstickor som tittar ut ur kudden, jag är väldigt mesig, ja.


Men tänk er själva att slippa knyta för hand, istället är det bara och spänna runt detta föremål och sen rycka och dra lite och så är det klart!


Matilda Thorén

Postat av: Ingemar

Matilda, jag tror du har missuppfattat grejen. Visst är den till för örngott (en förkortning från "örongott" förresten) men den knyter inget.



Dom där lilla tygbitarna som man ska knyta ihop var rätt så rynkade när de kom ur tvätten. Men dom ska väl inte bara bli strykta, för då ser dom alltför ordinarie ut. Man ska ju snygga upp dom så att dom blir plisserade! ^v^v^v^v^v^v



Sätt in ändan mellan de små rullarna, kläm på handtagen, och snurra på den större grejen ett par varv. Eller enklare om man börjar med att klämma till just där den är fastsydd på örngottet och rullar ut den tills den kommer lös.



Och kom ihåg att den måste vara platt när man börjar, annars blir det dubbel tjocklek någonstans på mitten och den ser inte alls snygg ut. Då får man göra om det igen.



Fyra gånger per örngott. Multiplicera med hur många kuddar hela familjen använder. Jag kommer fortfarande ihåg att händerna värkte när jag var färdig. (Jag klämde väl för mycket.)

2009-04-16 @ 19:47:59
Postat av: Anonym

Hey Matilda, kul att du gillar. men du stavade adressen till den här bloggen fel serru. Tur man är sjukt smart.

2009-04-21 @ 15:38:50

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: