Underbara saker: ”Sömnen städar bort vardagens problem”



Gäääääsp... Jag blir sömnig bara av att se på den.


Egentligen är soffan inte den själva underbara saken utan allt som är skönt att sova på. Sängar, hängmattor, stolar, fåtöljer... Eller egentligen, för att göra det enkelt för sig, sömn överhuvudtaget är ju en tveklöst underbar sak.


Om du lyssnat på programmet Rix Morgon Zoo känner du igen programpunkten hissa & dissa. Nu hade jag tänkt i alla fall hissa sömn.


Säg att du varit i skolan till klockan halv fem, du kommer hem, har en massa läxor att göra, när du är färdig är klockan runt klockan elva. Att då äntligen få krypa ner i din välkända säng med de svala lakanen, sluta ögonen för att sedan somna och låta alla vardagens problem bara flyta iväg.


Att få sova när du är otroligt trött är något av det skönaste som finns. Men att vakna alltför tidigt och känna att du sovit alldeles för lite är däremot ingen rolig känsla, och det hade jag då tänkt dissa. Sömnbrist kan fälla även den bäste.

Suck. Hade det inte varit en antik paneldivan i röd plysch från 1865 hade jag lagt mig ner och sovit ett slag...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: