Fördomar: "Att döma hunden efter håret"

Vi har alla fördomar, vare sig vi är medvetna om det eller inte. Jag tror att alla någon gång har kommit på sig själva med att döma ut en människa, bara genom att observera deras klädstil och hur de pratar.

En av de fördomar som jag tycker är mest levande idag och i mitt liv är nog gymnasieprogramsfördomar. Jag vet i alla fall att jag kan lägga ett litet filter över en människa när jag hör vilket program de tillhör. Ibland stämmer det, oftast inte.

En skum fördom är att det bara är killar som ska leka med bilar. Känns lite uråldigt och konstigt, för transportmedel borde väl i alla fall vara könsneutralt? Därför kallar jag helst det bara en fördom, det borde inte ligga något i det!

Ner med fördomarna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: