Julklappar: "Semester"


 
1938 fick alla arbetare rätt till två veckors semester. Nuförtiden har alla EU-länder minst 20 dagars betald semester, och tur är väl det.
 
Jag kan inte riktigt förstå hur jag kommer överleva när jag blir gammal och inte längre har 10 veckors sommarlov, 3 veckors jullov och höstlov, sportlov och påsklov.

Semestern är faktiskt något som gör mig lycklig på riktigt, och i julklapp i år vill jag ha en riktigt bra semester.
Det känns ganska nödvändigt efter en hel jobbig termin med prov och inlämningar och skola.
 
Nu är det i alla fall tre veckors lov, men jag känner ändå att det skulle vara ganska mysigt med nån extra månad, hör du det jultomten?

Snart har i alla fall min hjärna semesterstängt, och återvänder förhoppningsvis om några veckor.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: