Julklappar: "Min första äggsax"



Ägg är förträffligt gott och något som jag äter ganska ofta. En äggsax vore därför en excellent julklapp till mig.

Denna äggsax är gjord av metall och har en mycket spännande form. Detta föremål blev inlämnad som ”ljussax”, men sannolikt använd som en äggsax. Och med tanke på att saxens utformning så associerar jag hellre till ägg än ljus när jag ser den.

Jag hade aldrig sett en såkallad äggsax tidigare i mitt liv. ”Är äggsaxen kanske bara en lyxvara för de lata äggfantasterna? Eller är jag den enda som lyckats missa äggsaxen helt? Eller är äggsaxen en av många saker som tappat sin roll i samhället och dött?” Det är alla frågor som vi kan ställa oss själva.

Men den största frågan är trots allt: ”Vad är godast av äggulan och äggvitan?”


Postat av: olle hallberg

En helt ny äggsax kostar bara 69 kr på Kitchenstore. Köp en och imponera på gänget - fråga Niklas varför inte han har en !

2009-12-29 @ 13:39:32

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: