Sjukdomar: "Från häxdryck till mirakeljuice"



Framförallt under 1400-talet till 1600-talet förföljdes kvinnor som påstods vara häxor i den kristna världen. Det var tydligen helt okej att bränna kvinnor som gillade naturläkemedel och mystiska örtsalvor på bål, eftersom de kanske kanske var polare med djävulen.

Nuförtiden är det som tur är ganska okej att gilla aloe vera, man slipper tortyren. Det är till och med en riktigt stor marknad för mängder av mirakeljuicer, brustabletter med apelsinsmak och olika små naturliga piller som tar bort de flesta av ens åkommor.

Nu är jag inte en av de som förespråkar naturläkemedel allt för mycket, jag tycker att de flesta grejer känns alldeles för naturliga för att kunna säljas dyrt på burk. Kan man inte bara äta en apelsin eller en näve mandlar om man behöver vitaminer?

Det finns massor med mirakeldrycker och jag känner bara att jag önskar att det skulle fungera. För vem vill inte slippa jobbiga förkylningar och dålig andedräkt och nageltrång och hårskörhet och halsont och dålig syn och trötthet och...

Det är bara att testa en shot mirakeldryck och se om det funkar, vi slipper ju i alla fall att bli torterade om vi gillar det!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: