Skräp: "Smågrejer"



Jag gillar smågrejer. Jag har en tendens att samla på mig saker och ting utan att tänka på det, även fast det är sådant som aldrig kommer till användning. Om man kollar in mitt nattygsbord så ligger det mängder med småsaker som pärlor, pocketböcker, pennor, lappar, nålar och örhängen.

När jag var liten var jag en pysslig liten krabat, jag älskade att rita och måla. Jag gillade också att rama in foton och teckningar i ramar som jag själv hade dekorerat. Och en annan sak som jag gillade att dekorera var askar. Jag målade dem i en "snygg" färg och klistrade fast glitter, stenar och paljetter. Allt detta knåpande har nog bidragit till att jag gillar plotter nuförtiden också.

Grejen är, att jag har massor med små askar hemma, små lådor och kartonger. Jag sparar till och med skokartonger än idag, för att "de kan ju komma till användning", antar att det är något som sitter kvar. I de här skokartongerna och askarna lägger jag mina småsaker som jag inte vågar kasta trots att de är helt värdelösa. Och när man rensar dem efter ett år så undrar man varför man har lagt en massa skräp i en massa askar.

Detta kom jag att tänka på när jag svängde förbi den här smörasken. Det finns inget info om hur gammal den är, men den kostade iallafall 0,25 öre.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: