Skräp: "Trashigt"



Jag har precis haft en megaskrivuppgift om Kina och dess historia. Det fanns verkligen jättemycket fakta om allt! Men framförallt var det mycket om Kinas kultur och allting runt om kring.

Kina är ju väldigt känt för sitt porslin. Porslinet hade mycket goda egenskaper och hade väldigt vackra mönster som väckte stor beundran här borta i Europa. Genom Ostindiska kompaniet färdades miljontals porslinsvaror till Sverige under 1600- och 1700-talet.

Denna tallrik är av kinesiskt porslin och är troligen från 1700-talet. Nu påstår jag inte att Kina och dess porslin är skräp, tvärtom, jag gillar Kina. Men den här tallriken påminner om en tallrik jag diskade en gång. Alltså efter jag var färdigdiskad med den.

Så min poäng är: jag diska = skräp.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: