Reklam, reklam, reklam och åter reklam

Hur annars skulle vi kunna veta att det var extrapris på bönor på ICA eller att ditt favoritband spelar på den festivalen du ska gå på?


Reklam är någonting bra tycker jag, för det ger en möjlighet att kunna vara uppdaterad. Jag skulle i allfall missa rätt mycket om teknikkedjorna inte hade reklamkataloger, hur skulle jag då få tag på nya spel? Jag läste faktiskt senast idag deras reklam och de har verkligen riktigt bra produkter, jag vart sugen på att köpa en billig platt-tv och det kändes mycket bättre att sitta och läsa tidningen hemma i värmen, istället för att gå och pulsat i snöstormen till någon teknikkedja och kanske inte ens hittat något där!


En annan grej som jag kan tänka mig är att folk blir irriterade över är att behöva springa och hämta reklamen, det kanske så det är, men man kanske skulle ha en sådan mekanisk grej som i filmen "Älskling jag förstorade babyn", eller varför inte skaffa en hund? Fast det kanske inte är så bra att ha utspringande i trappen varje vecka, hmm. Vilket fall som helst så är egentligen "ingen reklam tack"-skylten rätt överskattad.


Reklamen kan bli utdelad lite olika, via postbil, cykel eller av dig själv. Jag hjälpte faktiskt en polare för några år sedan och det var bara ett rent... ja, ni förstår vad. Att bara sortera allting till en enda bunt med olika reklamer. Det gjorde ingenting, vi fick sällskap av varandra och jag vet att han tjänade en hacka på det också, givetvis så fick jag en liten andel också för att jag var så snäll.





Matilda Thorén



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: