Ta två betala för tre

Att vara sjuk suger ibland. Mestadels för att man måste vara helt isolerad hemma, liggandes i sin säng framför teven. Och som bekant är det aldrig nåt roligt som visas mitt på dan.


Antingen får man välja mellan någon smörig såpopera eller tv-shop. För det mesta blir det tv-shop. Det är faktiskt lite roande att kolla på någon b-kändis som försöker sälja en ny träningspryl eller ansiktskräm. Spejsade dammsugare & matlagningsredskap verkar rätt populära de med.


Innan jag började på medieprogrammet så studerade jag handel och administration, vilket inte riktigt var min grej. Där fick vi hursomhelst lära oss lite knep om hur man gör reklam allra bäst för att få kunden intresserad, så att de verkligen inte kan motstå vad man nu har att erbjuda. "Shit! Får man en kapsylöppnare på köpet? Vilket kap!". Ungefär så.


Reklam kan vara rätt taskigt ibland. Dels för att de förstör filmer på teven när man ligger hemma sjuk och för att de luras då och då. Produkten de säljer framställs som att vara värsta supergrejen och att den är helt fantastiskt billig dessutom.


Man känner att man bara måste ha det! Så man köper det, men märker snabbt att det inte är värsta supergrejen och plötsligt förstår man det fantastiskt låga priset. Tro mig, det händer. Jag ska aldrig mer beställa kläder från nätet.


Nej, nu ska jag inte vara så negativ. Reklam kan vara bra. Ibland.




Emma Vestberg


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: