Tro inte på storken


På denna lilla pappersbit från någonstans på sjuttiotalet står det helt simpelt och rent "Tro inte på storken". Kan denna reklam fått någon att tänka till någon gång i tiden?


Nuförtiden är det nog få som inte är informerade på något sätt om vad RFSU grejar med, och det är tack vare, reklam. Jag har aldrig gillat reklam så värst. Jag tror inte att det finns så många som gör det heller. Det finns så mycket otroligt dålig reklam så att det är pinsamt, och tv-reklam är det värsta.

Den enda reklamen som tilltalar mig, eller som åtminstone får mig att reagera, är reklam som pikar en. Ironisk reklam. Eller bara helt dum reklam. Som "Tro inte på storken" till exempel, vem tror på storken liksom? Det är ju självklart, men man fattar ju vad det handlar om.


Reklam är bara något man får lära sig leva med, och rätt som det är så kanske man behöver reklama för nåt själv. Men om man nu ska göra det, snälla stå inte och skrik med en rengöringsburk i handen och upprepa samma sak 10 gånger, för då vill ingen lyssna.


Dominique Sternberg

Postat av: kattongspojke

Undra om någon seriöst trodde på storken eller om det bara var ett påhitt för att föräldrarna inte vågade tala om för sina barn hur ett barn verkligen blir till? :P

2009-02-24 @ 21:35:03

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: