Hej då husmanskost!

Herregud, flytta hemifrån. Att lämna sin trygga småstadsuppväxt med typ falukorv och kastas in i den där stora läskiga världen med exotiska smaker och sminktyngda dragqueens känns inte längre lika avlägset. Nu när man har börjat gymnasiet känns det fruktansvärt nära att flyga ut ur villalivet, men ändå så underbart.

När man sitter och kollar sin Facebook och ser alla 20-någontingar som reser runt i Indien och lever drömliv, långt från ”plocka in i diskmaskinen” och ”hemma senast tolv” börjar man längta. Trots allt ansvar med att betala räkningar och plugga. För vi vill ju alla ha den friheten, att kunna göra vad vi vill.


Men det enda jag vet säkert när det kommer till att flytta hemifrån är att jag kommer vilja ha en sån här underbar stol i min egen lägenhet. Kanske kan den ge mig hemmakänslan (och kanske lite av ansvarskänslan) som man behöver när man är på egen hand.


Klara Lindvall


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: