Hey! Ho! Let’s go!

Idag måste det nog vara svårt att vara originell när man håller på musik, om man jämför med förr. Tänk att kunna få resa tillbaka i tiden då musik fortfarande var häftigt. Nej, häftigt är fel ord. När musik var revolutionerande!

Tillbaka till 50-, 60- och 70-talet då hippies sprang nakna på Woodstock och Elvis var riktigt bad-ass. Tänk att då lyssna på en knastrig LP-skiva och få höra nånting så nytt och omtumlande och som kommer att lägga grunden till vad jag och många andra lyssnar på idag. Det är häftigt!

Självfallet får man inte heller glömma det händelserika året 1977! Punken/New Wave-vågens födelse! Band som Ramones, The Clash, Sex Pistols, Talking Heads, Blondie och en massa mer slog igenom. Det var även detta år Elvis Presley dog och Lynyrd Skynyrd störtade med sitt plan.

Ja, gudars skymning, jag skulle kunna babbla på i evigheter. Men nu vet jag i alla fall vad jag önskar mig på min 18-årsdag – en tidsmaskin!




Emma Vestberg

Postat av: Börje

1977 var banne mig fina tider!

2009-01-19 @ 15:05:05

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: