Pojken med leendet


När ska du flytta hemifrån? Jag vet inte, när jag inte känner för att bo hemma längre. Jag menar, flytta hemifrån är ju ändå en väldigt stort steg och jag känner att jag inte vill hasta på det, det får väl komma när det känns bra.

Men var ska du flytta då? Första flytten blir nog när jag börjar på universitet, förmodligen till typ Lund eller Göteborg. Sen efter det vore det häftigt att flytta utomlands, typ USA eller England.

Vad ska du ta med dig när du flyttar? Min första tanke är någon möbel av nåt slag, men det finns ju förmodligen där jag väljer att flytta. Sedan tänkte jag på en dator eller liknande, men så fick jag syn på den här tavlan och fastnade direkt!

Jag föll för pojkens ansiktsuttryck, lyckligt vid första anblicken, men det innehåller även spår av att pojken är besvärad. Och de mörka ögonen som inte avslöjar någonting. Jag noterade även att pojken på tavlan är ganska lik mig som jag kunde sett ut när jag var barn. Det vill säga om jag hade haft liknande utseende då som nu.

Som sagt, om jag hade tagit med en sak till min nya lägenhet så hade det varit en tavla som betyder mycket för mig.


Max af Klercker


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: