Festivalsaker: ”Vad har man med sig?”

Det finns många saker man kan ta med sig på festival. Det finns särskilda måsten om man vill överleva en regnig, solig eller blåsig festival.


Sen finns de där helt sjuka sakerna som man egentligen inte tänkte ta med eller inte fattar att andra ens tänkt tanken att ta med.


Förra året tog jag med mig en väska. I den hade jag tre stycken limpor, de grövsta jag kunde hitta för att slippa bli kass i magen. Jag tog med mig två liter nyponsoppa, tio paket nudlar och Tartex. Jag hade en vision om att slippa handla mat för flera tusen. Jag slapp det med mitt ekonomiska tänkande. Dessutom höll jag mig mätt.




Den här stora kassaapparaten är något jag aldrig skulle ta med till en festival. För det första är den säkerligen sjukt tung. För det andra är det ett museiföremål och för det tredje fattar jag inte vad den skulle fylla för funktion.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: