Saker man kan döda saker med: ”Öga för öga…”



Vid första anblicken ser det här redskapet ut som just det jag letade efter, en sak avsedd för mord.


Har du sett Jag vet vad du gjorde förra sommaren så vet du varför. Det är en skräckfilm som är ett antal år gammal där en gubbe utklädd till fiskare går runt och mördar personer i ett kompisgäng med en krok som är väldigt snarlik denna.


Anledning? Det blir ju inte så kul om någon har lust att se filmen, och ärligt talat kommer jag inte riktigt ihåg. Men det är väl något kompisarna gjort förra sommaren, med tanke på titeln. Förmodligen gör mördaren vad han gör för att hämnas.

Jag är väl egentligen inte resistent mot skräckfilmer, men själv tycker jag inte det är någon katastrof om någon nu skulle ha missat att se den. Skräckfilmer kan vara riktigt bra, men de flesta jag har sett är snarare motsatsen, då många av dem är väldigt förutsägbara. Men om jag ska tipsa om någon skulle jag vilja tipsa om Dead Silence, speciellt om du är rädd för dockor.


Som ni kanske gissat är föremålet inte till för att skära upp oskyldiga människor med, utan är en handgjord vasskära som ligger kategoriserad under fiskeredskap i Sörmlands museums samlingar.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: