Sommarsaker: ”Går inte att växa ifrån”

"Ner, ner, ner för backen ner", säger Magnus Bonum i låten Skateboard.  Han sjunger om det glada 70-talets skateboardanda.

  

För mig har nästan varje sommar sen fyra år tillbaka förgyllts av långa dagar i solen, regniga dagar i parkeringshus och onda dagar i sängen. Just för att jag alltid älskat att skata. 




Just den här skateboarden är en gammal bräda ifrån 70-talet med urethan-hjul. Jag har själv åkt på en sådan här och till skillnad mot dagens brädor är det faktiskt sjukt svårt. Mycket mindre yta och framförallt är det helt annorlunda form, vilket också är coolt.


Att åka skateboard är inget som går att växa ifrån. Det går att tappa intresset för, lite av det jag har gjort. Men att sitta framför en tv och kika på en fet gammal rulle är ibland oslagbart.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: