Sommarsaker: ”Symbolen för sol, bad och sommarlov”



Jag har alltid tyckt att hattar är ett väldigt bra kännetecken för att det är sommar.

  

Själv har jag aldrig gillat att använda hatt eftersom mitt huvud ser ut som en ballong då. Enligt planer jag hade skulle jag införskaffa en stråhatt från HM och ha på ett bröllop, men planerna grusades eftersom jag skulle göra annat på bröllopsdagen.


Den hatten var lite Håkan Hellströms stuk och var vit med marinblå ränder på själva skärmen. Hatten på bilden tror jag däremot inte skulle passa mig speciellt bra, kanske beroende på att det är en damhatt.


Den lämnades in till Sörmlands museums samlingar efter att ha varit med i en samling från Ekwalls mode i Nyköping.

Av det här inlägget har jag kommit på två saker. Att jag kanske borde köpa den där hatten på HM ändå, och att det är väldigt svårt att ta bra bilder på helt runda hattar.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: