Gula saker: ”Var där eller var rektangulär”

Någonting jag är sjukligt rädd för är djupa hav. Eller hav i allmänhet. Mörka hav med bergiga bottnar.


Och så har det varit så länge jag kan minnas. Det kan även ha bidragit till att jag inte äter något som kommer från havet. Fisk och liknande smakar blä. Det enda som faktiskt är ätbart är sushi och en enstaka kräftstjärt.


Så därför tycker jag att använda min havs-fobi som ett argument när det gäller städning är en alldeles superb idé! För som alla vet, städning är verkligen inte kul. Och när man måste använda saker som kommer från havet blir det tusen gånger värre. Att vara rädd för tvättsvampar kanske är en gnutta överdrivet, men fortfarande, det är ju från ett stort, mörkt, kallt läskigt hav!


Så mitt rum lär vara en kaotisk röra för evigt.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: