Saker man kan gömma saker i: ”Gömställen für alle”



När man var liten, eller i alla fall när jag var liten, försökte jag alltid hitta det perfekta gömstället där ingen kunde hitta mig.


Där fick jag vara i lugn och ro och ingen kunde säga åt mig vad jag skulle göra. Det känns inte riktigt som att det finns riktigt lika mycket gömställen idag. Jag vet inte om det är för att min fantasi blivit sämre eller om jag blivit större...


Bakom ett fotografi, till exempel på den här försäkringskassan-snubben, skulle man kunna gömma något grymt. Som sin hemliga notat. Eller varför inte sina sparade pengar? Fast då är det jobbigt ifall det blir inflation. Kanske bättre att sätta in pengarna på ett sparkonto.


I vilket fall som helst går det alltid att hitta gömställen. Framförallt i fotografier eller målningar överlag är det alltid gömda budskap. Gömställen är underskattat!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: