Äta bör man annars dör man, äta gör man ändå dör man

Egentligen har inte min bild någonting med mat att göra, men jag tänkte att det är så mycket man måste tänka på när man ska äta och så: kolhydrater, mineraler, järn, vatten, proteiner... okej, jag är skyldig. Jag har nyss haft ett näringsläraprov i idrotten.

Jag är relativt dåligt på sånt men det är så viktigt att få i sig det viktiga och att äta rätt. Jag äter inte kött och det är extra viktigt att jag ska få i mig det jag verkligen behöver och jag har verkligen börjat tänka på sånt som man verkligen får i sig.

Jag menar för er som äter kött, jag vill inte provocera er eller liknande att inte äta det, men bara uppmana att det faktiskt går att leva utan det. Vi människor är egentligen inte till för att äta kött, vi har ju inte direkt huggtänder.



Bilden visar fina trädjur och jag älskar djur, jag vill det bästa för dem och ändå har jag varit där också och ätit kött, men någon gång så måste man ju börja.

Om jag skulle bestämma över hela världen så skulle jag vilja att alla djur hade rätt i samhället och att inget djurförtryck skulle finnas, vilket existerar. Ni kanske inte visste att det är lagligt i Sverige att ha samlag med djur? Nu ska jag inte bli för invecklad, men det jag menar är att man kan överleva ett liv utan kött, såvida du äter rätt.


Matilda Thorén


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: