Fest och alkohol



Du inger mod.

Du skänker lugn.

Du får pryda att bada näck, och främlingar att bilda hög.

Du ger minnen för livet.

När vi blir förälskade hjälper du oss att göra någonting åt det.

Du gör tungsinta lättsamma.

Du får den som egentligen vill säga nej att säga ja.

Människor tappar omdömet på grund av dig, kollegor blir flåsade i örat.

Förtroenden blir svikna.

Du ligger bakom drunkningsolyckor och slagsmål.

Du splittrar familjer.

Du påverkar dem som ännu inte fötts.

Du är med vid våldtäkter och bildolyckor.

Inte många säger emot - förens nu!


Alkohol. Förbjudet under 18 år, men ändå känner jag inte många som aldrig provat. Alltför ofta känns det som jag hör folk prata om helgens fester, eller planerar för kommande fester.


Folk säger att lite att dricka gör dem lättare i skallen. Spärrar liksom släpper så man kan visa sitt rätta jag. Men om man måste hälla i sig sprit för att "vara sig själv", borde det ju inte heta att vara sig själv?


Nu kanske det beror på att jag avstår helt från alkohol som jag har den här synen på det.


"Folk bryr sig inte om du dricker på fest eller inte!" - är påståendet sant eller falskt?


Enligt mig är det falskt, eller om du frågar vem som helst är det klart att de säger emot. Men det är väl egentligen ganska uppenbart. Säg att du har 50 personer på fest hos dig, varav 49 dricker och en inte.


Om inte denne siste person är väldigt social kommer han/hon inte bli bjuden på nästa fest. Men det kanske bara är jag som överreagerar.


Imorgon, lördag den 21 mars, har ju Youthhood releasefest för er som missat det. Insläpp klockan 7 på Slakthuset... och självklart är det alkoholfritt!


Max af Klercker


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: