En fantasifull frisyr

Alla har väl någon kommit ut från en frisörsalong och tänkt; Shit, fan så jag ser ut. Aldrig mer går jag tillbaka hit.

I dem här situationerna åker även mössan på och bitterheten stryper all slags självkänsla när det gäller sin frisyr. Men hår har den förtrollande effekten att växa ut igen och tur är väl det.


Frisyrer kan ha olika slags längder, färger och former. Ingen frilla är den andre lik. Vilken frisyr man har tror jag kan bero på många olika saker. Frisyr och klädstil har ofta ett slags samband. Men jag tror nästan alla har valt sin frisyr för att han eller hon har inspirerats av någon.


Nils Eriksson


Jag har träffat Nils Eriksson, en av mina närmaste vänner, för att prata om just frisyrer. Varför jag valde just Nils är inte så konstigt. Hans frisyrer har alltid fascinerat mig och många andra.


När jag frågar Nils om han lägger ner mycket tid på sin frisyr så säger han, till min stora förvåning, att han faktiskt gör det. Det gäller att få alla strån på sin rätta plats.


Nils har blivit inspirerad av Reggaevärldens alla frisyrer. Detta förvånar mig inte, eftersom musiksmak och frisyr utan tvekan kan ha ett samband. Om Nils fick döpa sin egen frisyr till något så skulle namnet bli: The Froil. En fantasifull frisyr kräver ett minst lika fantasifullt namn.


Slutligen frågar jag Nils vad han tycker om frisyrer från förr? - Jag gillar 80-tals frisyrer, de är grymma! Och jag kan inte annat än att hålla med.


Viktor Einarsson


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: