Döden: "En dyrbar sekund"

Detta är ett litet urhus med lång pendel. Den tillhör ett över 100 år gammalt dockskåp, och är riktigt flashig.


Själva klockan i sig har inte så mycket att göra med min koppling till döden. Det är mer det som klockor i allmänhet symboliserar; tiden. Och jag kan inte låta bli att skriva det här utan att man får en bild av att jag är inne i någon depression eller liknande, men jag kör hårt ändå.


En gång i tiden kände jag en klurig man som sa detta till mig (eller liknande, kommer inte ihåg exakt, men detta var innebörden); "Det som har varit går aldrig att få tillbaka" ungefär som "Man kan aldrig göra någonting man gjort, ogjort".


Och det är samma sak med tiden. Just precis nu, och nu, och nu så har tid gått. Sekunder och minuter och så vidare. Ett steg närmare döden, vill säga.




Postat av: SARAH

cool sida ni har där!

2009-05-26 @ 16:48:27
URL: http://scva.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: