Döden: "Ett centralt tema på tv"



Saw, Saw 2 och Saw 3. Det kommer hålla på i all evighet.


På tv går det program om hur brottslingarna smider sina listiga planer. Vi får självklart heller inte glömma bort C.S.I., C.S.I. Miami och New York. Jag gör en uppskattning och död är ett rätt centralt tema på tv.


Just den här prylen är en tagelmaskin. Ursprungligen kommer den ifrån Berlin. Men kom till en ateljé vid bryggeriet 2004.  Den har egentligen ingenting att göra med veckans tema mer än min egen perception.


Jag förknippar den med alla sjuka apparater de använder i Saw-filmerna.  Jag kan tänka mig att de skulle kunna använda den här tagelmaskinen till att tagla en polismans hunds kusins dotters mamma för att hon inte uppskattar livet... blah.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: