Droger: "Pipan som imponerar"



Det finns mängder av olika njutningsmedel. Droger används ofta av just den anledningen, att framkalla njutning och välbefinnande.

  

Alkohol är tabu inom Islam, om koranen får bestämma, medan i andra kretsar är det en social grej. Det jag menar är att skilda grupper ser droger på olika sätt.


Att droger inte är nyttigt förstår vi alla, ändå används det. Varför använda något som förstör en själv? Det finns många aspekter kring just den frågan.


Men jag tänker inte spekulera kring massa aspekter, utan istället prata om den gigantiska pipan på bilden. Pipan som fick mig att tappa hakan. Ett tag grubblade jag om att det kanske var ett gammalt bordsben?


Men när jag tryckte nosen i hålet så luktade det allt förutom bordsben. Därmed drog jag slutsatsen; det är en gigantisk pipa som används flitigt, definitivt inte ett bords ben.


Det är en man från Jönåker som lämnat in denna pipa till Sörmlands Museum. Undra vad de hade för sig i Jönåker förr? Pipan är 86 cm lång.


Onödigt stor och klumpig för att kunna ta med sig överallt. Nödvändigt stor för att kunna skryta med.


En pipa ger en vis man tid att tänka och en idiot något att stoppa i munnen.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: