Droger: "Ett gott syfte mot drogmissbruk"



"Idioter och gamla tanter".  Det är vad jag fick höra när jag var liten att IOGT-NTO stod för. Självklart var det på skoj.


Det som jag inte visste då är att det är Sveriges största nykterhetsorganisation. IOGT-NTO står för drogfritt samhälle. De var mycket mer konservativa under starten på 70-talet. Idag har det smalnat av och nu inriktar de sig på att föreläsa i skolor och andra miljöer där de kan nå ut till folk.

Den här organisationen har ett gott syfte mot det drogmissbruk som faktiskt ter sig i vår vardag. Det är fler än vi tror och det är större än vi tror. Jag såg till exempel en av min brors gamla klasskamrater hänga med a-lagarna i somras. Kan tro att det kändes konstigt.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: