Konst: "Arty Farty"


Det känns rätt ofta som att konst begränsas till att bara vara fina tavlor och skulpturer.

  

Jag tror mer på att man kan hitta konst i allt, från en hoptryckt Coca-Cola burk till stjärnorna på himlen. Fast den konstform som verkligen får mitt konstsinne att hoppa upp och ner är musik.
 
Även i musik kan man hitta någonting musikaliskt i allt. På senaste tid har jag haft en grej för mig att kolla upp snubbar & snubbinor med balla livshistorier och som tänkte lite "outside the box", så att säga.
 
I alla fall, apropå det jag pratade om nyss så fanns det en man som hette John Cage. Han gjorde musikstycken av saker som finns runt om oss. Det var saker som typ snäckor och fjädrar och allt möjligt. Ett av hans mest kända stycken är 4'33", som var helt tyst.


Han hade sett en helt vit tavla, så han tänkte att varför skulle man inte kunna göra ett helt tyst musikstycke?
 
Så, ja, stick ut i vida världen och leta efter föremål eller vad det nu kan vara och ge lite utlopp för er kreativitet! Jag lovar det finns massor av grejer utanför er dörr.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: