Favoritgrej (ibland i repris): "Den röda getingen"



Eller ja, förmodligen kallades den så, vespa betyder nämligen geting på italienska. Jag personligen är no big fan of mopeder men visst vore det inte helt fel att glida runt på en sådan här varma sommarkvällar…

I alla fall, temat är ju Favorit i repris, men grejen är ju att jag inte skrivit om den här moppen förut. Men jag har hur länge som helst, ja ända sedan bloggen startade och jag såg den första gången, velat skriva om den, men inte hittat något passande tema.  Och nu då, nu har jag har föremålet men inget passande tema…

Men som jag var inne på förut, mopeder har aldrig varit min grej. Detta efter en lite småjobbig motorcross ”olycka” för typ sju år sen, då jag på något sätt lyckades ramla av med underkroppen men hade händerna kvar på styret, benen över hjulet ledde till skapliga skrap- och brännsår. Men som sagt, en sådan här underbar klarröd vespa vore verkligen inte fel att ha, om man slapp betala bensin bara…

Nämen, jag håller mig nog till det bästa alternativet för både hälsan och miljön, nämligen cykeln!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: