Hur man överlever hösten: "Sprakande Höst"



När det blir mörkt klockan fyra, när solen lyser med sin frånvaro och när kylan tränger på, då kan det vara svårt att hålla glöden levande.

Det är svårt att klara av höstens alla hinder. Jag skulle helst vilja gå i ide när hösten kommer eftersom det är depressionens årstid. Visst, det kan vara mysigt med regns och blåst, så länge inte man står mitt i det.

Det är ingen som envisas med att gå ut den här tiden på året. Det är trevligare att sitta vid en kamin och värma sig. På bilden är en kamin i litet format. Den är 71 mm bred och 60 mm hög och sprider inte speciellt mycket värme. Det ska finnas en liten lampa bakom kaminen, det ska ge en slags känsla av att den är tänd antar jag.

På mitt papper står det vilken teknik som har används för att framställa denna kamin. Jag citerar, ”Teknik; Snickrat”. Jag har svårt att tro att någon har snickrat ihop denna minimala kamin. Jag tror mer på att någon har pysslat ihop kaminen.

Jag har själv aldrig ägt någon riktig kamin. På något sätt känns det som att kaminer var vanligare i hushåll förr i tiden. Element har jag många hemma i alla fall, fast de har inte riktigt samma mysfaktor som en sprakande kamin.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: