Kläder: "Dress for success"



Vanligtvis brukar jag tycka att svenska folkdräkter är lite småtråkiga. Inte så mycket glitter & glamour där direkt. Fast något jag lärt mig under mina år är att man aldrig ska döma boken efter omslaget. För den här ganska typiska, rätt lama folkdräkten har tillhört en av våra drottningar.

Det är ganska så jätteballt faktiskt. Så den här klänningen har i alla fall tillhört Victoria Bernadotte som var gift med Gustav V. Det kom lite som en chock för mig när jag bara hade fått syn på den i vårt arkiv för att sedan få höra det här.

Kanske är jag bara lite ”Starstruck” eller vad man ska kalla det. Men i mitt försvar är det inte ofta man springer på en klänning som en drottning en gång i tiden har ägt.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: