Sjukdomar: "Tänk att behöva slippa"



Har man huvudvärk tar man huvudvärkstabletter som Alvedon, när man har brutit ett ben käkar man värktabletter som voltaren, när man är infekterad någonstans så käkar man penicillin. Det bildas ett läkemedel mot varenda liten bacill som kan drabba oss, och frågan är, kommer det bli så att vi får leva på läkemedel och sprutor snart?
 

Jag är ytterst tacksam över att det finns möjligheter att dämpa smärta och förhindra sjukdomar. Det är inte alltid man har möjlighet att göra det, men för det mesta. Men vad det än handlar om så försöker man alltid att framställa något slags bot.

Det är väldigt många som är skeptiska mot vaccinet mot baconsjukan, till och med jag är det. Men jag vart illa tvungen att ta den. Min kära mor övertygade mig såhär:

Om doktorn skriver ut ett recept åt dig, då går du och hämtar det och tar det. Om doktorn säger att du behöver opereras, låter du honom göra det. Om doktorn tycker att du ska vaccinera dig, så är det väl bäst att göra det också.

Fast ibland önskar jag att jag kände en god häxa som jag skulle kunna gå till. En sån som kan blanda ihop små trolldrycker som gör en stark och frisk. Så kan man dricka upp sin lilla flaska med rykande blå vätska som smakar blåbär och inte behöva oroa sig för att bli drabbad av en dödlig sjukdom. Som i en film. Tänk dig drycken i en sån här flaska, det är precis så jag tänker mig!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: