Youthhood på Etnografiska museet: "Hårt med rättvist"



Nu är det några dagar sedan vi kom hem från vår tripp till Stockholm. Och jag tror fortfarande inte att jag har hunnit smälta allt, det var bara så maffigt. Från att sitta och äta ostfrallor på Raspen (vårat föremålsarkiv) till att äta trerättersmiddag på Tekniska museet. Det är rätt galet.

Hursomhelst avslutade vi resan med ett besök på Etnografiska museet. Där fick vi se en utställning om indianer och en om trafficking. De båda var riktigt bra (trafficking-utställningen var även väldigt hemsk), fast jag tror att det jag mest tog lärdom av var att det finns sjukt mycket regler inom museivärlden.

Man får inte ställa ut saker bara hit och dit. Det kan finnas människor som kan ta illa upp. Jag tror inte jag tänkte så långt förut.

Det fanns även saker man inte fick fota av samma anledning, därför får ni en liten bild ifrån Australienutställningen på Etnografiska museet som borde vara okej.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: